Japonci rozjeli vývoj vodíkových spalovacích motorů
Společnosti Isuzu, Denso, Toyota, Hino Motors a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) zahájily společný výzkum a vývoj vodíkových spalovacích motorů pro těžká nákladní vozidla. Cílem je najít možnosti budoucího využití spalovacích motorů v rámci uhlíkové neutrality.
Jednou z dalších možností jsou právě vodíkové spalovací motory. Spalovací motor na vodík od loňského roku využívá závodní speciál Toyota GR Corolla H2 Concept, který se účastní série Super Taikyu.
![](../../obrazky/aktuality41/2.8.toyotavodik2.jpg)
Nákladní doprava patří k významným znečišťovatelům ovzduší a zároveň má určitá specifika, která omezují využití některých alternativních pohonů.
Pětice japonských firem se domnívá, že řešením by mohly být právě spalovací motory na vodík. Chtějí proto sdílet technologie a know-how, které v posledních letech v této oblasti nashromáždily. Toyota je v oblasti využití vodíku v dopravě jednou z nejaktivnějších značek. Vedle modelu Mirai na palivové články a vodíkových spalovacích motorů vyvíjí vodíkové lodě nebo vlaky a zabývá se také vývojem technologií pro výrobu a distribuci vodíku. Využití vodíku testuje rovněž v rámci experimentálního města Woven City.