rossleor asseco murr

Hyundai boduje v Německu s těžkými vozy na vodík

Sedm německých společností z odvětví logistiky a výroby zařadí do svých vozových parků 27 nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell. K jejich financování přispěje dotační program německého spolkového ministerstva pro digitalizaci a dopravu určený pro ekologická užitková vozidla.

 
Německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu zveřejnilo v srpnu 2021, po schválení Evropskou komisí, směrnice pro financování užitkových vozidel s alternativními systémy pohonu. Dotační program je určen pro elektricky poháněná vozidla napájená z akumulátorů, palivových článků nebo trolejí, příslušnou infrastrukturu plnicích a nabíjecích stanic a související studie praktické uskutečnitelnosti. Na nákup ekologických užitkových vozidel bude mít německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu k dispozici do roku 2024 rozpočet 1,6 miliardy eur.

Sedm německých firem již podalo žádosti o financování, které byly německým ministerstvem pro digitalizaci a dopravu úspěšně schváleny, což potvrzuje konkurenceschopnost nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell.

Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy založily firmu Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH (HHMG), která bude aktivně rozvíjet obchodní činnost po vstupu na trh užitkových vozidel s vodíkovým pohonem v Německu. HHMG vybuduje v této zemi vodíkový ekosystém a bude mít na tomto trhu na starosti prodej vozidel, provozování vodíkových plnicích stanic, zajišťování servisních služeb pro zákazníky a uzavírání speciálních automobilových partnerství. HHMG také plánuje aktivní účast ve druhé vlně dotačního programu, jejíž spuštění je plánováno na druhou polovinu letošního roku.

Model XCIENT Fuel Cell

Vozidla XCIENT Fuel Cell, která jsou celosvětově prvním velkosériově vyráběným těžkým nákladním vozidlem s elektrickým pohonem na vodík, budou vybavena systémem palivových článků na vodík o výkonu 180 kW, který je složen ze dvou sad, z nichž každá poskytuje výkon 90 kW. Odolnost tohoto systému a celková hospodárnost vozidla jsou přizpůsobeny požadavkům provozovatelů flotil užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dosahovat dynamických jízdních výkonů.



Sedm nádrží na vodík ve vozidle pojme celkem 31 kg tohoto paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři sady akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Předpokládaný maximální dojezd bez doplňování paliva je 400 km. Kompletní naplnění nádrží vodíkem zabere v závislosti na venkovní teplotě 8 až 20 minut.
 
Publikováno: 17. 8. 2022 | Počet přečtení: 790