rossleor asseco murr

DB Schenker startuje vodíkovou éru

Firma má ambice vybudovat flotilu elektrických vozidel s palivovými články poháněnými vodíkem. DB Schenker to potvrdil díky spolupráci s leasingovým start-upem hylane, který je součástí společnosti DEVK a specializuje se na poskytování komplexních vodíkových řešení v logistickém sektoru.

 
První nákladní vůz řady Hyzon by měla získat od výrobce nákladních vozidel na vodíkový pohon do konce roku a začátkem roku 2023 plánuje zahájit provozní testy na několika tratích u vybraných klientů. Od třetího kvartálu roku 2023 má v úmyslu (v závislosti na faktorech, jako je vodíková infrastruktura a přijetí na trhu) rozšířit a komercializovat provoz.

„Testování vozidel na vodíkový pohon pro linkovou přepravu je významným krokem v naší cestě k uhlíkově neutrální silniční dopravě,“ říká Helmut Schweighofer, CEO DB Schenker pro Evropu s tím, že firma společně se svými dopravci usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2040, přičemž základním prvkem její dekarbonizační strategie je využívání tzv. zeleného vodíku, vyráběného z obnovitelných zdrojů energie. Nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články mají v porovnání s vozidly poháněnými bateriemi několik výhod, a to především v dálkové přepravě. Maximálně užitečné zatížení je vyšší, dojezd delší a proces tankování srovnatelný s dieselovými modely.



Význam vodíku pro transformaci dopravního sektoru si začaly uvědomovat DEVK/hylane, proto s DB Schenker spojily své síly již před dvěma lety, s cílem kromě konceptu pronájmu vozidel Hyzon také vyvinout kombinaci nákladního automobilu a návěsu s výměnnou nástavbou, schopnou přepravovat standardní typ nástavby o délce 7820 mm. Tato výměnná nástavba představuje novinku na trhu, jež má umožnit dekarbonizaci bez ztráty efektivity pozemní dopravní sítě..
 
Publikováno: 25. 8. 2022 | Počet přečtení: 919