Dachser vypustí na německé silnice své první vodíkové náklaďáky
Mezinárodní logistický provider Dachser pokračuje v praktických testech nákladních vozidel s nulovými emisemi a již zanedlouho plánuje nasadit do provozu v Německu dva kamiony na vodíkové palivové články (FCEV).
Pro regionální distribuci i pro pravidelné noční přepravy do Berlína uvede začátkem příštího roku Dachser na silnice 27tunové bezemisní nákladní vozidlo Hyundai Xcient, a další nákladní vozidlo na vodíkové palivové články, 19tunový Enginius Bluepower, začne převážet dodávky pro Dachser do centra Hamburku v polovině roku 2023.
V Magdeburgu bude operovat kamion Hyundai Xcient na vodíkové palivové články s celkovou povolenou hmotností 27 tun, který nabízí kapacitu 18 paletových míst, a dojezd až 400 km, takže může být použit ve dvousměnném provozu. Přes den bude tento FCEV kamion testovaný pro regionální rozvozy, v noci bude nasazen do systémových přeprav a bude jezdit na pobočku Dachser v Berlíně-Schönefeldu.
Pro noční provoz bude vozidlo vybaveno tandemovým nosičem pro výměnné nástavby. Smluvním partnerem tohoto projektu je obchodní společnost H2 Delivery Truck Pool z Magdeburgu, součást firmy H2 Green Power & Logistics, která představila logistiku užitkových vozidel na vodíkový pohon s nákladním vozidlem Hyundai Xcient FCEV na své německé roadshow v závěru roku 2021.
![](../../obrazky/tm082022/9.9.dachser2.jpg)
Od poloviny roku 2023 nasadí Dachser pro dodávky do centra Hamburku nákladní vozidlo Bluepower 1938 FCEV brémské firmy Enginus, která je dceřinou společností skupiny Faun Group. Kamion doplní koncept Dachser Emission-Free Delivery s nulovými emisemi, který má zahájit svůj provoz již letos na podzim v Hamburku. Bluepower 1938 má celkovou povolenou hmotnost 19 tun a přepraví ve skříňovém návěsu až 18 palet zboží. Jeho odhadovaný dojezd činí 250 km plus rezerva a je tak ideální pro dodávky do center měst, navíc nabízí i vysoký potenciál rekuperace.