Luwex vybavil po Praze technologiemi i brněnský Primark
Nová pobočka irského módního řetězce Primark v brněnské Olympii má vytápění, vzduchotechniku i rozvody vody od společnosti Luwex. Ta klimatizací a chlazením vybavila i první obchod této značky otevřený loni v létě v Praze.
Jeho partnerem zde byl Lynskey Engeneering. Součástí zakázky byla také plynová kotelna nebo kompletní chlazení. Tři vysokokapacitní vzduchotechnické jednotky jsou umístěny na střeše, stejně jako chiller, zajišťující jejich chlazení.
Brněnská prodejna Primarku, která byla otevřena letos 14. září, má rozlohu 3600 metrů čtverečních a v jeho mezinárodní síti má pořadové číslo 406.
Vzduchotechnické jednotky nové pobočky Primarku v Brně jsou umístěny na střeše komplexu.
„Každá mezinárodní spolupráce posouvá i nás. Lynskey Engeneering například klade mimořádný důraz na oblast bezpečnosti a ochrany zdraví. Pozoruhodný je i jeho přístup k dodávání projektů včas a v rámci rozpočtu,“ říká Matyáš Vacek, koordinátor Divize lehká vzduchotechnika, která s irskou firmou realizovala už také tři projekty v Německu.
Součástí vzduchotechniky je také chiller, zajišťující její chlazení.
Luwex, jedna z nejstarších akciových společností v zemi, založená už v únoru 1988, má za sebou velmi dobré období. Se zhruba 80 zaměstnanci loni zvýšil tržby o 28 % na 393 milionů Kč a vytvořil čistý zisk necelých 12 milionů Kč. Letos růst pokračuje a koncem roku se čekají tržby zhruba 443 milionů Kč.
„Chceme-li růst a dostat se na trhu s lehkou vzduchotechnikou mezi evropské dodavatele, musíme expandovat i do zahraničí. K tomu potřebujeme mít i silné know-how, protože technická řešení a nápady naši práci prodávají. Stejně jako úspěch u tak náročných zákazníků, jako jsou Primark, Nexen nebo GZ Media, světový lídr na trhu s gramodeskami. Tomu dodáváme vzduchotechniku do nové lisovny,“ uvedl Miloš Gregor, majitel slovenské skupiny GreMi. Její součástí je Luwex od jara 2020.
Plynová kotelna byla také součástí zakázky.
Lynskey Engineering se sto zaměstnanci a obratem 35 až 40 milionů eur svou mezinárodní cestu začal u Primarku před více než deseti lety. Od té doby módní řetězec doprovází po Evropě s různými hlavními dodavateli. Cílem přitom je s nimi rozvíjet dlouhodobé vztahy, vedoucí k lepším výsledkům projektů.