rossleor asseco murr

CZ Loko zahájilo dodávku lokomotiv pro Polské železnice

Státní polský dopravce PKP Intercity převzal poslední říjnový týden prvních šest lokomotiv EffiShunter 300 vyrobené společností CZ Loko. Zbylé čtyři stroje z desetikusové série dodá výrobce z České Třebové do konce prvního čtvrtletí příštího roku.

 
„V minulosti jsme měli v Polsku několik projektů, nicméně tato dodávka malých EffiShunterů je po dlouhé době velký a důležitý projekt pro polského zákazníka. Věříme, že se lokomotivy v provozu osvědčí a naše spolupráce s PKP Intercity neskončí touto desetikusovou sérií a bude pokračovat i nadále,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

Z dodávky prvních šesti lokomotiv zamířily čtyři do Varšavy a dvě do Krakova, ostatní mají být nasazeny v Gdaňsku a Katovicích. PKP Intercity, který provozuje dálkovou osobní dopravu, využije tyto lehké dvounápravové lokomotivy především pro lehký posun v depech a odstavných stanicích.

EffiShunter 300 je vybaven spalovacím motorem CAT C13B o výkonu 328 kW, splňujícím nejpřísnější emisní normy EU Stage V. Na speciální přání zákazníka je navíc dosazen hlasitý odposlech prostoru kabiny strojvedoucího, poloautomatická spřáhla a kamerový systém. Pro provoz v Polsku je také nutností národní zabezpečovač SHP a zařízení pro kontrolu bdělosti CA. Samozřejmostí je digitální řídicí systém, on-line diagnostika, možnost vícenásobného řízení a protiskluzová ochrana.



„Díky kombinaci nízkých pořizovacích a provozních nákladů, společně s využitelností, mají tato vozidla ve svém vozovém parku několik let už třeba České dráhy, Výzkumný ústav železniční a několik dalších provozovatelů v zahraničí,“ dodává Jan Kutálek. CZ Loko má svou nejmenší lokomotivu schválenou pro provoz vedle Česka a Polska také na Slovensku a v Srbsku.
 
Publikováno: 31. 10. 2022 | Počet přečtení: 806