Opel slaví výrobu 75 milionů automobilů
Rok 2022 je pro Opel rokem mnoha oslav: Německá automobilka už letos slavila 160 let od svého založení, 30 let výroby v závodě v německém Eisenachu a bestseller Corsa oslavil 40. narozeniny. Nyní přidává další výrazný moment – dosáhla výroby 75 milionů vozů.
Opel Grandland GSe kombinuje přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 l s dvojicí elektromotorů (jeden u každé nápravy). Systémový výkon až 221 kW postačí ke zrychlení z 0 km/h na 100 km/za pouhých 6,1 sekundy a maximální rychlost činí 235 km/h (135 km/h při pohonu čistě na elektřinu). Předběžná kombinovaná spotřeba dle WLTP činí jen 1,3 l/100 km, emise CO2 31–29 g/km. Díky plug-in hybridnímu pohonu s dvojicí elektromotorů má Grandland GSe pohon všech kol a tedy i optimální trakci.
Stejně jako Astra GSe má i Grandland GSe unikátně naladěný podvozek s tužšími pružinami a špičkovými tlumiči pérování KONI FSD (Frequency Selective Damping) s různou charakteristikou tlumení pro agilní ovládání a vysoké pohodlí. Nový Grandland GSe ukazuje, že Opel opravdu přináší průkopnické technologie i do kompaktní třídy a jeho vozy kombinují požitek z jízdy s odpovědností k okolnímu prostředí.
Od prvního milionů k 75 milionům
Během dlouhých 120 let výroby automobilů uvedl Opel na trh celou řadu bestsellerů a legend. S modely jako „Doktorwagen“ z roku 1909 o výkonu 4/8 k nebo "Laubfrosch" (Rosnička) o výkonu 4/12 k zpřístupnil Opel automobily mnohem širší veřejnosti.
Foto: Opel
V roce 1940 byl vyroben miliontý Opel Kapitän, na svoji dobu velmi moderní automobil se samonosnou karoserií a nezávislým zavěšením předních kol, který vynikal nízkou hmotností, slušnou dynamikou a malou spotřebu paliva. V roce 1956 následuje dvoumiliontý automobil značky Opel – také Kapitän. V té době žádná jiná německá automobilová značka nevykazovala tak vysokou produkci. Jubilejní dvoumiliontý Kapitän dostal prémiový krémově bílý lak a obvykle chromované doplňky byly pokryty vrstvičkou 24-karátového zlata.
Další „miliony“ pak přibývaly v rychlém sledu, což pramenilo především z rozvíjející se motorizace veřejnosti a vyšší efektivity výroby. Už v roce 1971 sjíždí z výrobní linky závodu v Rüsselsheimu desetimiliontý Opel Rekord C. A opět se slavilo ve velkém stylu: Po jednom voze z dne, kdy se slavil výrobní rekord, dostávají do užívání ministerští předsedové spolkových zemí, v nichž měl Opel v té době závody:
Hesenska (Rüsselsheim), Severního Porýní-Vestfálska (Bochum) a Porýní-Falc (Kaiserslautern).
V roce 1983 se stříbrošedý Senator CD stává 20miliontým Opelem, který opustil výrobní závod v Rüsselsheimu. A ještě ve stejném desetiletí se zde slavila výroba 25miliontého Opelu, kterým se stala Omega A Caravan. Šlo o vlajkovou loď značky od poloviny osmdesátých let až do roku 2003. Mezi „milionáře“ se zařadily i populární modely Corsa a Astra.
Foto: Opel
Po znovusjednocení Německa sjelo z výrobních linek Opelu v letech 1991 až 1997 přibližně 4,13 milionů vozů Astra F, což z ní dělá dodnes nejprodávanější model značky Opel. Pocta stát se 50miliontým vozem značky Opel připadla v prosinci roku 1999 stříbrnému sedanu Opel Omega B.