Elektrická Solterra získala pět hvězd
V rámci Evropského programu hodnocení bezpečnosti nových vozů (Euro NCAP) získal zcela nový elektrický model Subaru Solterra ve všech čtyřech oblastech (dospělí, děti, chodci, asistenční systémy) hodnocení stojící daleko nad požadovaným minimem.
Předkolizní brzdový systém (AEB) si v testech kompatibility vedl celkově dobře. Solterra je vybavena systémem pro připomenutí nezapnutých bezpečnostních pásů, který je standardně k dispozici pro přední i zadní sedadla, ale také systémem pro zjišťování únavy řidiče (systém monitorování řidiče). Systém pomáhající s jízdou v pruhu (asistent udržování v jízdním pruhu) jemně koriguje dráhu vozidla, pokud má tendenci opustit jízdní pruh, a zasahuje i v některých kritičtějších situacích. Systém pomáhající dodržovat rychlostní limity nastavuje rychlost jízdy na základě čtečky dopravních značek určujících rychlostní omezení a umožňuje zvolit, zda má vůz na aktuální rychlostní limity reagovat automaticky nebo na základě potvrzení řidičem.
V oblasti hodnocení ochrany dospělých cestujících dosáhla nová Solterra maximálního počtu bodů (88 %) za záchranu a vyproštění osob. Kromě toho si vedla velmi dobře, co se týče bočního nárazu a nárazu zezadu.
Nárazové testy ukázaly, že prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu neporušen, údaje zkušebních figurín ukázaly účinnou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Kontrola příčného pohybu těla cestujících do stran při nárazu z boku byla vyhodnocena jako dobrá. Solterra je navržena tak, aby při takových typech nárazů zmírňovala zranění cestujících. Tento systém si v testu vedl dobře a účinně chránil hlavy cestujících. Testy předních sedadel a jejich opěrek hlavy prokázaly dobrou ochranu proti zranění krční páteře při nárazu zezadu. Analýza tvaru zadních sedadel rovněž prokázala dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu i ve druhé řadě sedadel. Vozidlo je vybaveno vyspělým systémem tísňového volání eCall, který v případě nehody upozorní záchranné složky, a ve výbavě nechybí ani automatická aktivace brzd po nárazu zabraňující sekundárním kolizím.
V oblasti hodnocení ochrany dětských cestujících v rozmezí 6 až 10 let dosáhla Solterra v čelních a bočních nárazových testech maximálního skóre 87 %. To platí také pro jednoduchost instalace dětských zádržných systémů.
Při čelním i bočním nárazovém testu byla zajištěna dobrá nebo přiměřená ochrana všech kritických oblastí těl a v této části hodnocení bylo dosaženo maximálního počtu bodů. Aby bylo možné na sedadle spolujezdce použít dětský zádržný systém orientovaný proti směru jízdy, lze na tomto sedadle vypnout airbag. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Solterra navržena, bylo možné správně instalovat a umístit.
V oblasti hodnocení chodců dosáhla velmi vysokého skóre za ochranu cyklistů. Ochrana hlavy chodce při srážce byla převážně dobrá nebo dostatečná, zatímco nárazník poskytoval dobrou ochranu nohou chodce díky účinně umístěným deformačním zónám. Protikolizní brzdový systém prokázal, že dokáže účinně reagovat jak na chodce a cyklisty, tak na automobily. Při testech reakcí na chodce a cyklisty si systém vedl dobře a ve většině testovacích scénářů zabránil kolizi.