rossleor asseco murr

RegioJet nasadí na Ústecku nové elektrické soupravy

Společnost RegioJet začne od prosince 2022 postupně nasazovat sedm nových nízkopodlažních souprav elektrické trakce PESA Elf.eu pro zajištění provozu krajem objednávaných regionálních spojů v Ústeckém kraji.

 
Pořízení jednotek PESA Elf.eu navazuje na vítězství RegioJetu v poptávkovém řízení Ústeckého kraje na zajištění provozu regionálních spojů na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem a na uzavření smlouvy o těchto výkonech mezi Ústeckým krajem a společností RegioJet.



RegioJet bude jednotky postupně nasazovat na jednotlivé výkony v rámci kraje zhruba od poloviny prosince 2022. Vozidla PESA Elf.eu dodává přední evropský výrobce železniční techniky - polská společnost PESA Bydgoszcz SA. Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, k tomu poznamenává: „Dokázali jsme Ústeckému kraji nabídnout nové moderní elektrické soupravy a zvítězit v poptávkovém řízení s nejlepší cenou. Je to i díky tomu, že provoz nových elektrických souprav bude úspornější a zároveň také výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Cestující se mohou těšit na větší pohodlí při cestování. Po nových vozech Astra a lokomotivách Traxx, jsou jednotky Pesa již třetí nový typ vozidla, který se nám podařilo v ČR nasadit do provozu a zvýšit tak pohodlí pro cestující a naše zaměstnance.“



Pořizované jednotky PESA Elf.eu jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci, schválené do rychlosti 160 km/h. Jsou tedy připraveny i na budoucí přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti SŽ. Soupravy jsou plně bezbariérové - vozidlo je nízkopodlažní, výška nízké části podlahy a vstupních vestibulů je 600 mm nad temenem kolejnice. Dveře jsou vybaveny asistenčním schůdkem ve výšce 400 mm. Kromě národního zabezpečovače je vozidlo též vybaveno evropským zabezpečovačem ETCS pro možnost provozu i na tratích s výhradním provozem ETCS plánovaným na síti SŽ po roce 2025.



Vybavení interiéru vozidel:

Klimatizovaný prostor se 154 sedadly s opěrkami hlavy a rukou ve 2. vozové třídě, zásuvky pro napájení 230 V, síť Wi-Fi, WC pro osoby s omezenou schopností pohybu, manuální plošina pro usnadnění nástupu a výstupu imobilních cestujících, možnost přepravy dětských kočárků a jízdních kol, akustický a vizuální informační systém pro hlášení zastávek, tlačítka pro přivolání pomoci a žádosti o výstup u zastávek na znamení, kamerový systém pro zvýšení bezpečnosti a centrální ovládání nástupních dveří s výběrem strany a ochranou proti sevření.
 
Publikováno: 1. 12. 2022 | Počet přečtení: 801