Nová e-Astra slibuje až 416 km dojezd
Německá automobilka odhalila první snímky nového BEV modelu Opel Astra Electric. Značka s bleskem ve znaku tak představuje první čistě elektrickou podobu Astry v celé historii této úspěšné řady.
„Astra Electric a Astra ST Electric jsou skutečnými průkopníky: S novou BEV variantou 5dveřového hatchbacku a kombi budou zákazníci těžit z jejich schopnosti vyhovět všem nárokům každodenního provozu v kombinaci s komfortem a jízdy bez lokálních emisí,“ říká šéf automobilky Opel Florian Huettl. „Zároveň pokračujeme v naší elektrifikační ofenzívě. Nový Opel Astra Electric je důležitým milníkem na naší cestě stát se v Evropě plně elektrickou značkou."
V budoucnu tak zájemci o model Astra budou moci vybírat z více alternativ pohonu než u jakéhokoli jiného modelu značky. Kromě vysoce účinných spalovacích motorů jsou modely Astra a Astra ST již nyní k dispozici jako elektrifikované plug-in hybridy, včetně nového vrcholného modelu Astra GSe. A nabídku pohonných jednotek brzy doplní akumulátorová Astra Electric, kterou bude na prvních trzích možné objednávat už od jara 2023.
Emoce i praktičnost
Stejně jako všechny varianty modelu Astra zaujmou BEV verze nejen svým odvážným designem, ale také výkony. Trakční elektromotor má výkon 115 kW a nejvyšší točivý moment 270 Nm je k dispozici od prvního dotyku pedálu akcelerátoru, což garantuje dynamické rozjezdy. A zatímco mnoho jiných elektromobilů má rychlost omezenou na 150 nebo 160 km/h, novinka se dokáže rozjet až na 170 km/h. V závislosti na jízdních preferencích si řidiči mohou vybrat mezi třemi režimy Eco, Normal a Sport.
Elektrická energie se uchovává v 54 kWh Li-Ion baterii, která je složená ze 17 modulů, přičemž každý z nich obsahuje 6 článků. Podle metodiky WLTP činí dojezd až 416 kilometrů. Konstruktéři se snažili, aby pohonný systém v zájmu maximálního dojezdu dokázal za každých podmínek pracovat co nejefektivněji. Spotřeba tak činí pouze 12,7 kWh na 100 km, takže elektrická novinka dokáže nejenom perfektně sloužit v každodenním provozu, ale zvládne i delší jízdy. Nabíjení je rovněž otázkou krátké zastávky u nabíjecí stanice – baterie se na 100 kW DC nabíječce nabije na 80 % kapacity během 30 minut. Standardně je e-Astra vybavena 11kW třífázovou palubní nabíječkou, takže vůz lze dobíjet i z domácí sítě nebo z wallboxu.
Akumulátory jsou uloženy pod podlahou, takže nenarušují využitelnost prostoru pro posádku nebo zavazadla. Ve standardním 5místném uspořádání nabízí kombi Astra ST Electric 516/1553 litrů prostoru pro zavazadla. Další výhodou chytrého uložení baterií je nízko položené těžiště vozu, což se odráží ve skvělé jízdní stabilitě.