asseco Aimtec murr

Softwarová strategie skupiny Stellantis

Skupina Stellantis oznámila na veletrhu CES založení obchodní jednotky Mobilisights, která se bude plně věnovat rozvoji aktivit v oblasti DaaS (Data as a Service) a vývoji a poskytování licencí na inovativní B2B produkty, aplikace a služby.

 
Produkty Mobilisights budou k dispozici různým subjektům, mezi něž budou patřit společnosti ze soukromého sektoru, veřejné služby, vysoké školy a výzkumné ústavy. Tyto produkty budou napomáhat rozhodování založeným na datech a nabízet široké portfolio aplikací a služeb.

Mobilisights je jednou ze sedmi rozšiřujících se obchodních jednotek oznámených v rámci strategického plánu Dare Forward 2030 a představuje důležitý krok v úsilí skupiny Stellantis o růst a urychlení svého podnikání v oblasti softwaru a dat.

„Vizí této divize je přispět k budování chytřejšího světa díky využití informací z dat, jež poskytují vozy Skupiny k inspiraci inovativních aplikací a služeb, které mohou změnit a výrazně zlepšit každodenní život uživatelů a podniků,“ uvedl Sanjiv Ghate, generální ředitel Mobilisights.

Efektivně využitá data ze senzorů a další údaje shromážděné propojenými vozidly mohou umožnit širokou škálu služeb a aplikací s nespornými přínosy, od personalizovaného pojištění na základě skutečného používání vozu, přes řízení provozu po detekci rizik na silnicích. Skupina Stellantis, kterou tvoří 14 ikonických značek s miliony prodaných vozů se službami konektivity, disponuje bezkonkurenčním množstvím dat, která jsou schopná podnítit rozvoj tohoto odvětví podnikání.



Mobilisights plně využije data z 34 milionů propojených vozidel, která bude mít do konce desetiletí k dispozici, a bude mít exkluzivní přístup a práva k poskytování licencí na data o vozidlech a souvisejících dat od všech značek Stellantis externím zákazníkům. Díky takové hustotě dat bude mít Mobilisights vysokou míru autonomie, která jí umožní zbavit se závislosti na jiných poskytovatelích dat pro zvýšení výkonu aplikací.

Softwarová strategie skupiny Stellantis se zaměřuje na zavádění technologických platforem nové generace s využitím stávajících kapacit propojených vozidel a mění způsob, jakým zákazníci komunikují se svými vozy. Tato strategie, podrobně popsaná na akci Software Day skupiny Stellantis v prosinci 2021, by měla do roku 2030 přinést přírůstek ročních příjmů ve výši přibližně 20 miliard eur. Mobilisights se na dosažení tohoto cíle bude podílet klíčovým způsobem.
 
Publikováno: 18. 1. 2023 | Počet přečtení: 682