Krizi pomůžou překonat korporace a technologie
Velké korporace mohou hrát jednu z hlavních rolí při překonávání geopolitických a makroekonomických krizí. Cestou k udržení konkurenceschopnosti a prosazení na globální úrovni je budování firem a technologických projektů.
„Budoucí konkurenceschopnost pro Evropu může zajistit zelená energie a umělá inteligence. Společnost a firmy na celém světě čelí výzvám, jako jsou válka, změna klimatu, energetická krize, inflace a pandemie,“ řekl na ekonomickém fóru v Davosu zakladatel společnosti Creative Dock Martin Pejša.
„Davos se navzdory chmurným vyhlídkám proměnil v opatrný optimismus. Dle vedoucích představitelů velkých firem vypadají globální ekonomické vyhlídky na příští rok lépe, než si mysleli. Velké korporace pak mohou sehrát významnou roli při překonávání těchto globálních překážek. Dnešní organizace chtějí skutečně udržitelné podnikání. Evropa a region Blízkého východu a severní Afriky musí investovat do budoucí konkurenceschopnosti a využít svá současná aktiva k otevření dveří k novým inovativním produktům a službám, tak aby dokázaly udržet náskok před konkurencí," doplnil Martin Pejša.
Od globalizace k multipolárnímu světu
Vedoucí partner společnosti Harvest Innovation Advisory Michael OSullivan v rámci setkání také dodal, že svět se posouvá od globalizace k multipolárnímu světu několika velkých regionů. Zároveň zmínil vzestup čínských ambicí, a naopak demokratickou recesi, kdy podle Indexu demokracie žije v tzv. plné demokracii méně než sedm procent světové populace.
Na již druhou společnou akci v rámci Světového ekonomického fóra v Davosu bylo pozváno na téměř 80 generálních ředitelů a dalších vedoucích pracovníků z Evropy a Blízkého východu.
Hlavním leitmotivem letošního setkání společnosti Creative Dock a Roland Berger bylo, jak mohou vedoucí pracovníci společně procházet současným prostředím plným krizí a být připraveni na geopolitické a makroekonomické scénáře. Hlavním řečníkem společného setkání byl Michael OSullivan, který se následně zúčastnil panelové diskuze s Ulrike Handel (bývalá členka představenstva společnosti Axel Springer) a Astrid Hermann (finanční ředitelka společnosti Biersdorf).
Creative Dock
Během 11 let se Creative Dock z disruptivního start-upu změnil v největšího nezávislého stavitele firem a funkčních technologických projektů pro velké společnosti. Je leaderem rostoucí mladé kategorie, která se nazývá Company Venture Building, pomáhá velkým firmám hledat a přinášet nové příjmy, tím že vytváří nové služby a produkty, které dané firmy přidávají k těm stávajícím. Na tomto základě pak navrhne, vybuduje, provozuje a dále rozvíjí nové produkty a služby. Působí primárně v Evropě, Asii a na Blízkém východě. Za poslední dekádu vybudoval více než 100 firem a samostatných produktů, a to v oborech fintech, insurtech, e-commerce, retail, logistika, stavebnictví, výroba apod.
Celá skupina aktuálně zaměstnává více než 600 lidí. Do pěti let chce mít Creative Dock v portfoliu produkty a služby používané miliardou lidí po celém světě. Urychlení růstu a rozšíření svých služeb Creative Dock během posledního roku podpořil akvizicí zavedených evropských firem Spark Works (Švýcarsko), Rohrbeck Heger (Německo), FoundersLane (Německo) a IdeaSense (Česká republika). Hlavní kanceláře skupiny jsou v Berlíně, Curychu, Praze a Rijádu. Mezi současné klienty patří společnosti, jako jsou Adidas, Allianz, Ahold, Amadeus, Avast, Bekaert, Henkel, Holcim, Medgulf, Mondelēz, Talanx Group, Veolia a další.