Jungheinrich uvádí na trh nové řady EFG
Celosvětově uvádí Jungheinrich na trh dvě nové řady robustních elektrických vysokozdvižných vozíků EFG. Jde o cenově výhodné základní modely pro klasickou přepravu i stohování mezi 1,6 a 3 tunami.
„S řadami EFG BB a BC se nám podařilo vytvořit novou definici kvality, která zaujme funkčností, efektivitou a atraktivním poměrem ceny a výkonu,“ říká Christian Erlach, člen představenstva společnosti Jungheinrich za oblast prodeje. Vozíky určené pro příležitostné použití v jednosměnném provozu mají oslovit především zákazníky, kteří se nechtějí obejít bez osvědčené kvality Jungheinrich, a to ani v základním segmentu. S novou řadou EFG se výrobce zaměřuje na malé a středně velké společnosti a jejich konkrétní potřeby: nízké pořizovací náklady, rychlé dodací lhůty a solidní základní vybavení.
Vozíky řady EFG BB a BC jsou k dispozici ve tříkolovém a čtyřkolovém provedení. S nosností až 3 tuny je lze použít v širokém spektru odvětví, jako je např. výroba, obchod, sklad, dílna nebo zemědělství. Modelová řada pokrývá celou škálu skladovacích a přepravních úkolů. Například dobře manévrovatelný tříkolový vozík je díky své kompaktní konstrukci vhodný pro flexibilní manipulaci ve stísněných prostorech skladu. Čtyřkolové vysokozdvižné vozíky jsou k dispozici s nosností od 1,6 do 3 tun. Zejména modely EFG BC 325(k)/330 jsou díky 48V baterii cenově výhodnou alternativou k vozíkům v segmentu 80V baterií. Jsou vhodné i pro venkovní použití. Tři různé typy sloupů v různých velikostech a provedení nabízejí vhodné řešení pro všechny standardní aplikace až do výšky zdvihu 6500 mm. Sloup a boční posuv pracují čistě hydraulicky a jsou ovládány mechanickými ovládacími pákami. S vybranou volitelnou výbavou je možné používat jednoduché přídavné zařízení.
Vysoký výkon a nízké náklady
Vozíky obou řad se vyrábějí v čínském závodě společnosti Jungheinrich. Na výrobu vozíků se vztahují stejné standardy kvality jako na výkonné řady, které se vyrábějí v Německu.
Vozíky jsou standardně vybaveny lamelovými brzdami s uzavřenou konstrukcí. Díky tomu jsou mimořádně odolné vůči nečistotám a zaručují tak vysokou citlivost brzdění při nízkých nárocích na údržbu. Při brzdění se rekuperuje až 30 % energie, což výrazně zvyšuje životnost vozíků na jeden cyklus baterie. Dvoumotorový pohon předních kol s převodovkou ZF umožňuje vysoký výkon při nízké spotřebě energie při každém použití.
Bezpečnost a ergonomie
Vozíky jsou standardně vybaveny systémem curveControl, který automaticky snižuje rychlost vozíku při průjezdu zatáčkou v závislosti na úhlu natočení volantu. Tím se výrazně snižuje riziko nehod při zatáčení, zejména při práci s velkými náklady. Pět různých jízdních režimů umožňuje bezpečný provoz přizpůsobený každé situaci. Oblouková ochranná stříška, kompaktní profily sloupu a optimalizované vedení řetězů a hadic zajišťují výhled do všech stran pro bezpečný provoz. Ke standardní výbavě patří displej ve dvoupalcovém provedení, který informuje obsluhu o stavu baterie, zbývající době provozu, zvolených režimech jízdy a v případě potřeby poskytuje také vybrané bezpečnostní pokyny. Jako volitelné příslušenství je k dispozici sedadlo Grammer MSG 65 pro obzvláště ergonomické pracovní podmínky.
Zdroj: Jungheinrich AG