5osý veletrh, jenž není veletrhem
Cílem specifické výstavy druhého ročníku 5osého veletrhu s podtitulem Strojírenská inspirace je provést návštěvníka specifickým procesem technické přípravy výroby a samotné výroby v 5 osách.
Na veletrhu se nachází vystavovatel i návštěvník, jeden nabízí, ten druhý se tváří, že si nabídku rozmyslí. Akce s názvem 5osý veletrh není proto veletrhem jako spíše inspirativním setkáním. První ročník zodpověděl otázku, jak české firmy posunout dál, potřebou větší flexibility výroby. Letošní druhý ročník nabídne odborné pohledy a diskuse k tématům jako inflační dopady na české strojírenství, digitální transformace, potřeba dat a informací a možnosti digitalizace ve strojírenství, vývoj v oblasti umělé inteligence a robotiky či modernizace výroby.
„Organizujeme 5osou inspiraci z důvodů, které řeším osobně i za firmu TGS. Strojařina je obor závislý na dění v oborech, pro jejichž proces jsme dodavatelem výrobních zařízení. Trápí nás řada neznámých. Zdražuje se nafta, investuje se do vrtných souprav, přichází e-mobilita, díky níž nebudeme vyrábět motory ani převodovky, místo ocelí a hliníků máme kompozity, nevíme, co způsobí umělá inteligence v konstrukci a výrobě, do toho vstoupil covid a teď dění na Ukrajině. Manažeři firem přesto potřebují dělat strategická rozhodnutí. Je pro nás klíčové potkávat se, inspirovat se a také diskutovat s lidmi z oboru. Proto pořádáme 5osou inspiraci. Děláme to pro sebe, pro strojaře,” míní Pavel Diviš, zakladatel a CEO společnosti TGS a hlavní iniciátor akce.
Profil veletrhu je rozdělen do čtyř hlavních tematických celků, které se dále dělí na dílčí témata. Návštěvníci výstavy a její doprovodné akce tak mohou pro své provozy zvažovat inovaci na úrovni CAD-CAM, TPV, nových strojů a automatizace či sledovat pokroky v kontrole a měření.
„Aktuální obrovské zásahy do průmyslu jej mění tak, že pokud všechno dopadne dobře, tak něco vyrábět budeme, ale rozhodně to nebude to samé, co strojírenství živilo doposud. Výroby začnou podléhat změnám, ať kvůli změně odběratele, materiálu nebo sériovosti. Takže fabriky teď nepotřebují veletrh, aby nakoupily novou výrobní kapacitu, ale potřebují inspiraci,” dodává Diviš.