rossleor asseco murr

Nakládací hubice z Litoměřic bude plnit lodě

Speciální zařízení pro nakládku cementu do lodí vyrobila litoměřická strojírenská firma Hennlich. Téměř 19 metrů dlouhé zařízení bude plnit nákladní lodě v Indonésii.

 
Unikátní je spodní díl hubice, který je vyměnitelný v závislosti na typu plněné lodě. Jedno zařízení je schopno naplnit celosvětově nejrozšířenější typ nákladní lodě Handymax s kapacitou 35 000 tun za zhruba deset hodin.

„Naší specialitou jsou nakládací hubice pro nakládku lodí, které se uplatňují u zákazníků po celém světě. Výroba takovýchto zařízení se počítá na měsíce. Unikátnost tohoto zařízení je v tom, že spodní díl této hubice je vyměnitelný, a to v závislosti na tom, jestli má loď otevřený prostor nebo uzavřené otvory,“ vysvětluje Pavel Uxa, vedoucí divize Hennlich Engineering.



Speciální nakládací zařízení bude nakládat cement do lodí v Indonésii (Foto: Hennlich).

Nakládací hubice bude do otevřených i uzavřených lodí nakládat cement o zrnitosti do jednoho milimetru. Vrchní část hubice je vybavena speciálním kyvným kloubem, který drží hubici při zvedání dopravníku vždy ve vertikální ose. „Pro otevřené lodě je hubice vybavena odprašovacím zvonem s gurtou, pro uzavřené lodě pak využíváme těsnicí kužel,“ dodává Pavel Uxa.



Součástí dodávky jsou také odkládací rámy na kolech pro každý typ spodního dílu. Výroba jedné nakládací hubice trvá zhruba pět měsíců (Foto: Hennlich).

Divize Hennlich Engineering strojírenské společnosti HENNLICH se zaměřuje na výrobu vlastních zařízení, jako jsou mimo plnících hubic také mlžná děla a další mlžné systémy, dlouhé energetické pojezdy nebo manipulátory pro letecké motory. Velká část výroby směřuje na zahraniční trhy.
 
Publikováno: 31. 5. 2023 | Počet přečtení: 1045