asseco Aimtec murr

Na rallye Dakar pojede i Ford

Tým Ford Racing potvrdil záměr zúčastnit se obávané soutěže Dakar 2014, která se bude konat v Jižní Americe od 5. do 18. ledna 2014. Ford nasadí dva speciálně upravené vozy Ford Ranger. 

 

Technickou přípravu vozů zajistí Neil Woolridge Motorsport z jihoafrického Pietermaritzburgu, zatímco o logistiku se postará německá společnost South Racing. Podobně mezinárodní bude rovněž jezdecká sestava. Utvoří ji rodilý Jihoameričan Lucio Alvarez a Chris Visser z JAR.
„Dakar je skutečnou mezinárodní výkladní skříní terénních automobilů,“ řekl Dave Schoch, viceprezident skupiny Ford a prezident organizační složky Asia Pacific. „Jsme rádi, že se nám podařilo sestavit globální tým s vynikající znalostí soutěže.“
Konkurenceschopné posádky
Posádku prvního ze dvou vozů Ford Ranger utvoří Lucio Alvarez a Ronnie Graue. Oba patří k mladší generaci soutěžních jezdců, a s Dakarem již mají bohaté zkušenosti. Při svém prvním startu v roce 2011 dojeli celkově sedmnáctí, v roce 2012 se probojovali už na páté místo a v letošním ročníku jeli třetí, dokud je technická závada neodsunula na 27. pozici. Důkazem jejich nasazení a jezdeckých schopností bylo to, že se z této pozice dokázali vyšplhat na desátou příčku konečného pořadí v cíli.
Do druhého Fordu Ranger usednou Chris Visser a navigátor Japie Badenhorst, kteří jezdí jihoafrické soutěže cross country. Aktuálně vedou průběžné pořadí seriálu 2013 Donaldson South Africa National Cross Country Championship. Na Dakaru budou startovat poprvé.
Náročná zkouška lidí i techniky
Rallye Dakar 2014 bude již pětatřicátá v pořadí a po šesté za sebou se pojede v Jižní Americe. Trať bude jako obvykle velmi náročná. Soutěž začne 5. ledna v argentinském Rosariu a skončí 18. ledna v chilském Valparaisu. Mezitím čeká na posádky 13 soutěžních etap o celkové délce 8500 km.

Technické údaje: Ford Ranger  4x4 Double Cab s kompozitovou karoserií
Kategorie: FIA / ASO T1
Motor:    Celohliníkový V8 5,0 l s nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů
Řídicí jednotka: Magneti Marelli
Výkon    : 260 kW v 4500 ot./min.
Točivý moment: 560 Nm v 4100 ot./min.
Max. otáčky:    5500 ot./min.
Spotřeba paliva (l/100 km): 90 l/100 km při závodění v písku, 28 l/100 km v běžném provozu na veřejných komunikacích
Podvozek: Nezávislé zavěšení vpředu i vzadu. Dva tlumiče BOS pro každé kolo. Stabilizátor vpředu i vzadu
Brzdy: Brembo, vzadu chlazené vodou, vpředu vzduchem
Objem palivové nádrže: 500 l
Převodovka:     6stupňová sekvenční Sadev, stálý pohon všech kol
Diferenciály: samosvorné vpředu i vzadu
Nejvyšší rychlost: 170 km/h
Hmotnost: 1975 kg

 

 
Publikováno: 13. 8. 2013 | Počet přečtení: 1552