Hennlich poprvé překročil v tržbách mld. korun
Magickou hranici jedné miliardy v tržbách loni poprvé ve své více než třicetileté historii překročila strojírenská firma Hennlich z Litoměřic. Společnost dosáhla obrat 1,031 mld. korun. Firmě se širokým portfoliem průmyslových výrobků pomohl růst v téměř všech segmentech.
Kvůli válce na Ukrajině tak firma začala export orientovat více na západoevropské trhy. Exportně zaměřená je hlavně divize Engineering, která vyrábí nakládací hubice a mlžná děla. „Dařilo se nám prosadit se ve Španělsku, Portugalsku, Francii nebo Německu. Mlžná děla jsme vyváželi i do Chile. První exporty jsme realizovali ve Velké Británii a Skandinávii, kde nyní již hledáme distributory,“ řekl jednatel.
V důsledku energetické krize se v Evropě začalo více investovat do těžby uhlí, která byla v předchozích letech spíše utlumována. „I proto se nám v polských černouhelných dolech podařilo získat několik zakázek na dodávky hydrauliky pro důlní výztuže,“ uvedl Pavel Šumera.
V energetice se firma mohla opřít také o více než dvacetiletou zkušenost s instalacemi tepelných čerpadel pro rodinné domy a průmysl. „Přestože dodávky tepelných čerpadel nebyly po celé Evropě úplně plynulé, podařilo se nám výrazně růst. Například jsme instalovali velká tepelná čerpadla na známé přečerpávací elektrárně Dlouhé Stráně. Mimo to začala divize G-TERM nově instalovat i fotovoltaiku, o kterou je v souvislosti s energetickou krizí enormní zájem,“ dodal Pavel Šumera.
Růst až o 80 procent zaznamenala firma v instalacích kolaborativních robotů, kde zastupuje na českém trhu jihokorejskou značku Hanhwa. „Nově jsme získali pro Česko zastoupení průmyslových robotů Hyundai Robotics. Zde počítáme letos s růstem v řádu desítek procent,“ doplnil jednatel firmy.
Foto: Hennlich
Zřejmě nejrychleji rostoucí produktovou řadou byly loni pneumatické prvky využívané ve strojírenství. „Zde nemůžeme příliš sázet na výrazné inovace, protože jde o standardní průmyslové komponenty. Těžíme ale z rozsáhlého skladu přímo v Litoměřicích a také zajímavých cen. I proto jsme v těchto produktech rostli o 112 procent,“ vysvětluje Pavel Šumera.
Na konci roku firma také spustila zcela nový moderní e-shop, který sdružuje to nejlepší z B2B i B2C platforem. Dále plánujeme letos zahájit výstavbu areálu ve Žďáru nad Sázavou, kde sídlí náš odštěpný závod CEMA-TECH zaměřený na dodávky systémů centrálního mazání a mazací techniky. Na stavbu již máme vydané stavební povolení a nyní vybíráme dodavatele,“ uzavřel Pavel Šumera.