Dopravní informační systém LORI ušetří čas a zvýší efektivitu dispečerů
Společnost FROSTTRANS do svého provozu implementovala dopravní informační systém LORI od skupiny OLTIS Group. Firma aktuálně využívá zhruba 45 vozidel a systém „tužka – papír“ s využíváním GPS se s růstem firmy ukázal jako nedostatečný.
Mezi hlavní výhody dopravního informačního systému LORI patří on-line získání absolutního přehledu o detailech jednotlivých přeprav.
„Systém LORI napojujeme na náš účetní systém, implementace tedy usnadní i práci s fakturací. Nemůže se nám proto stát, že bychom zapomněli něco vyfakturovat. Skupinu OLTIS Group jsme coby dodavatele zvolili, protože ji známe mnoho let a funguje spolehlivě. Za celou dobu spolupráce jsme nenarazili na problém, který by nešel řešit,“ říká Tomáš Urban, jednatel společností FROSTTRANS a Mrazírny Eurofrost, které jsou druhým největším poskytovatelem pro skladování mraženého zboží. FROSTTRANS své služby poskytuje primárně zákazníkům Mrazíren Eurofrost.
Rychlejší agenda, větší optimalizace a automatizace procesů
„Od nového dopravního systému si FROSTTRANS slibuje rychlejší agendu a větší optimalizaci a automatizaci procesů hlavně na dispečinku. Díky našemu systému má firma lepší přehled o svých vozidlech. Dispečeři vidí jejich aktuální polohu a mají přehled o aktuálně vykonávaných činnostech. S řidiči mohou on-line komunikovat, případně jim měnit naplánovanou trasu,“ uvádí Radomír Bača ze skupiny OLTIS Group. Dodal, že největší výhodou systému je digitalizace a automatizace všech běžných procesů.
Firma má v reálném čase přehled o tom, které vozidlo je jak naloženo nebo vyloženo. „Před implementací systému museli dispečeři řidičům kamionů telefonovat, což aktuálně odpadá. Dispečeři tedy budou mít po úplném dokončení implementace méně práce s komunikací s řidiči, budou se moci více věnovat jiným činnostem. Řidiči budou mít totiž ve svých mobilech aplikaci Tablog, která je součástí dodávky. Někteří z nich ji už testují,“ popisuje Tomáš Urban.
Postupně dojde k digitalizaci „stazek“ (záznamů o provozu vozidla), řidiči budou data zadávat přímo do uvedené aplikace. „Data budeme mít on-line. Nikdo už navíc nebude muset luštit, co kdo napsal na papír do stazky a přepisovat to do systému, protože v něm budou data přímo z Tablogu. Budou tím eliminovány veškeré chyby vzniklé přepisováním. Vše bude brzy fungovat, teď čekáme jen na to, až budou v Tablogu reálná data. V průběhu listopadu budeme využívat duplicitně stazky i Tablog, poté se papírových stazek zbavíme úplně,“ konstatuje Tomáš Urban.
Bude to tedy znamenat nejen úsporu papíru, ale zejména úsporu času. Doplnil, že dispečeři díky tomu budou pracovat podstatně efektivněji a budou tak mít prostor na další zakázky.