Stellantis sází na vodíkové palivové články
Stellantis Pro One má největší nabídku elektrifikovaných užitkových vozidel. Nabídka zahrnuje varianty se spalovacím motorem, s vodíkovými palivovými články, elektromobily i verze s prodlouženým dojezdem.
Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě.
V říjnu 2023 skupina představila kompletní obnovu své řady užitkových vozů. Tato modernizace je klíčovou součástí strategické ofenzivy výroby užitkových vozů skupiny a jejich značek, které disponují celou řadou pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu.
Verze dodávek s vodíkovým pohonem, které jsou navrženy tak, aby vydržely intenzivní používání, vycházejí z technologie použité u bezemisních variant těchto bateriových vozidel a přinášejí další výhody, jako je zkrácení doby tankování a nezměněná přepravní kapacita. U středně velkých dodávek přináší systém palivových článků druhé generace rekordní dojezd v daném segmentu až 400 km a dobu tankování kratší než čtyři minuty. U větších dodávek zajišťuje doplnění technologie palivových článků dojezd až 500 km a dobu tankování pouhých pět minut.
Stellantis bude ve vlastní režii vyrábět osm vodíkových verzí svých středních a velkých dodávek: Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel Vivaro-e a Movano-e a Peugeot E-Expert a E-Boxer.
Technologie vodíkových palivových článků hraje důležitou roli v plánu skupiny na dosažení bezemisní mobility. Stellantis byl prvním výrobcem na světě, který vozy s touto technologii v roce 2021 uvedl na trh. V roce 2023 se skupina stala spolu se dvěma dalšími firmami třetinovým vlastníkem podniku Symbio, který je lídrem v oblasti vodíkové technologie a působí v Evropě a v USA.