asseco Aimtec murr

Modernizovaná „208“ má výtečné odhlučnění

Ikonický model Peugeot 208 se může pochlubit titulem nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022. Díky modernizaci dostává nyní nový rozměr. Celá modelová řada 208 profituje z nového designu, špičkových technologií a potěšení z jízdy, které je umocněno novými motory, verze E-208 získává dojezd 400 km.

 

Peugeot 208, nástupce dlouhé řady devíti generací městských vozů Peugeot, se od svého uvedení na trh na konci roku 2019 stále těší obrovskému úspěchu. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů. V letech 2021 a 2022 byl nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky ve Francii.

Nabídka modernizovaného modelu „208“, který je právě uváděn na evropské trhy, zahrnuje tři úrovně výbavy: Allure, Active, GT, a pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW (156 k) s dojezdem 409 kilometrů a nových mild-hybridních pohonů Hybrid 100 a Hybrid 136.

Redakce měla možnost vyzkoušet novinky na silnicích kolem Popoviček a hned první svezení bylo velmi zábavné. Auto je velmi hravé a sportovní, skvěle reaguje na povely akcelerace, nenaklání se a nejvíce zaujme ticho v kabině. Odhlučnění hybridních verzí si zaslouží jedničku s hvězdičkou, u elektrické verze je výrazněji patrný zvuk odvalování pneumatik.

Inovovaná dvěstěosmička přichází s přepracovanou přídi a novým světelným podpisem, jehož charakteristickým rysem jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Nyní jsou posunuty k vnějšímu okraji vozu, díky čemuž vůz působí stabilněji a opticky širší. U GT je efekt tří světelných drápů použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.

Vnější rozměry si zachovává stejné, tzn.: délka 405,5 cm, šířka 174,50 cm (včetně zrcátek), výška 143 cm. Objem zavazadlového prostoru se rovněž nezměnil a činí 309 litrů (pod krytem).

Hybridní pohony a motory

Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 nebo 136 k. Motor je spojený s 6stupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor.

Nová řada 208 nabízí i úsporné a účinné benzínové motory PureTech. Jde o tříválcové motory o objemu 1,2 litru a výkonech 75 k a 130 k.



Nabídka asistenčních systémů

Kromě nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí novinka celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost: Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, Rozšířené rozpoznávání dopravních značek, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče nebo Sledování mrtvého úhlu.

 
Publikováno: 8. 4. 2024 | Počet přečtení: 407