asseco murr

Německá vládní letka obnovila flotilu svých letadel

Největší modernizační program v historii vládní letky Spolkové republiky Německa je úspěšně dokončen. Během červnového aerosalónu ILA v Berlíně předala společnost Lufthansa Technik představitelům německého ministerstva obrany třetí a poslední letoun Airbus A350.

 
Letadlo s imatrikulací 10+03 nese jméno Kurt Schumacher na počest německého antifašisty a sociálnědemokratického politika. Pozoruhodné je, že pro toto letadlo to byla fakticky už druhá premiéra.

Rozhodnutí nahradit dva stárnoucí Airbusy A340 pro dálkovou přepravu vrcholných německých politických představitelů třemi letouny typu A350 schválil Spolkový sněm před pěti lety. Protože první letadlo bylo potřeba uvést do provozu velmi rychle, obrátila se německá vláda na společnost Lufthansa Technik, která je největším specialistou na přestavby vládních a VIP letadel na světě.



Nový německý vládní letoun Airbus A350 nese jméno Kurta Schumachera. Foto: Lufthansa Technik.

Ta nejprve vybavila letoun 10+03 pouze provizorním interiérem a v srpnu 2020 jej předala tehdejšímu ministrovi obrany – letouny vládní letky SRN totiž provozuje vojenské letectvo Luftwaffe. První dodávky A350 s plnohodnotnou vládní kabinou následovaly v listopadu 2022 (letoun pojmenovaný Konrad Adenauer) a v březnu 2023 (Theodor Heuss). Kurt Schumacher se pak vrátil do hamburského centra přestavby VIP letadel společnosti Lufthansa Technik k finální přestavbě interiéru.

Kromě konferenčních prostor pro vládní úředníky má letadlo také 100 míst v business třídě a prémiové ekonomické třídě pro přepravu dalších úředníků, zástupců médií nebo doprovázejících členů delegace a hostů. V případě potřeby lze jej rychle přeměnit i na létající jednotku intenzivní péče pro repatriaci nemocných a zraněných občanů v rámci humanitárního programu MEDEVAC.



Soeren Stark, generální ředitel společnosti Lufthansa Technik AG (druhý zleva) předal letadlo představitelům Spolkového ministerstva obrany SRN. Foto: Lufthansa Technik.

Náklady na pořízení a přestavbu tří letadel Airbus A350 nepřesáhly původně plánovaných 1,2 miliardy eur. „Šlo o největší modernizační program v historii spolkové vládní letky, který můžeme označit za herkulovský úkol. Fakticky šlo o čtyři modernizace kabin tří širokotrupých letounů během pouhých čtyř let, přičemž některé z nich byly ještě silně ovlivněny pandemií covidu,“ vysvětlil Soeren Stark, generální ředitel společnosti Lufthansa Technik AG.

„Německá vláda má nyní nejmodernější vládní letadla na světě,“ dodal. Podle Starka investovala společnost do přestavby těchto tří letadel více než milion pracovních hodin. „Nejen letadla, ale i kabina nasadila nová měřítka efektivity a kvalitní funkčnosti.“
 
Publikováno: 24. 7. 2024 | Počet přečtení: 827