asseco Aimtec murr

České letecké motory prorazily v Číně

Letecké motory H80 z pražské továrny GE Aviation budou pohánět 20 práškovacích letadel amerického výrobce Thrush Aircraft, který získal zakázku státního zemědělského gigantu Beidahuang Group. 

 

První tři letouny Thrush 510G už do Číny odletěly, zbylé budou dodány rozložené a sestaveny až na místě, přičemž nejméně 6 letadel se do provozu dostane ještě letos. Hodnota kontraktu včetně tréninku pilotů a dodávky náhradních dílů nebyla zveřejněna, ale podle dostupných informací jde o „vysokou osmimístnou sumu“ v dolarech. V případě, že se stroje osvědčí, otevírá se oběma firmám čínský trh zemědělských letadel, což by pro českého výrobce leteckých motorů znamenalo historický průlom na čínském trhu. H80 jsou vůbec první české motory pro civilní letadla v Číně. V minulosti se do země dostalo jen několik českých cvičných letadel Aero L-29 Delfín, která koupila čínská armáda.
GE Aviation také vybrala prvního partnera, který bude v zemi provozovat autorizované servisní středisko. Bude provádět servisní kontrolu motorů provozní údržbu včetně vyjmutí a výměny motorů H75, H80 a H85 a jejich komponent: bude jím výrobce letadel China Aviation Industry General Aircraft (CAIGA), který letňanské motory použije i ve svém letounu Primus 150, jehož výroba by měla začít v roce 2015. „Je šance, že Thrush 510G se v Číně stane standardem. Motory musí přibližně jednou za 5 let na generálku, to nám generuje další tržby,“ uvedl obchodní ředitel GE Aviation Czech Milan Šlapák.
 

 
Publikováno: 22. 10. 2013 | Počet přečtení: 1340