asseco Aimtec murr

V Berlíně se představily posunovací lokomotivy CZ LOKO

Dvě dvounápravové dieselelektrické lokomotivy 794.001 pro tratě s rozchodem 1435 mm a TME3 – 020 pro rozchod 1520 mm, uvedla na veletrhu InnoTrans společnost CZ LOKO. Jde o neprestižnější evropskou výstavu dopravních technologií, která se konala předposlední zářijový týden.

 

Zcela nová lokomotiva řady 794 je určena pro evropské dopravce, zajišťující lehkou posunovací službu na vlečkách nebo speciálních drahách, jako jsou provozy metra. Druhá novinka v podobě lokomotivy řady TME3 je určena pro lehkou a středně těžkou posunovací a traťovou službu v postsovětských zemích. Vyrábí se v Bělorusku ve spolupráci s tamní státní železnicí a využívá tedy i výhod, plynoucích z členství této země v Euroasijské unii.
„Jde o lokomotivy, které představují náš vlastní výzkum a vývoj. Řada 794 je nejmenší novou lokomotivu v portfoliu firmy a na evropském trhu nebude mít mnoho konkurenčních alternativ. Segment vlečkových lokomotiv s výkonem do 400 kW je ostatními výrobci téměř opomíjen. Věříme, že tato lokomotiva bude pro mnohé drážní operátory atraktivní volbou s výbornými provozními výsledky,“ řekl Josef Gulyás, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO pro střední Evropu.
Lokomotiva může být vybavena automatickým spřáhlem a radiovým dálkovým ovládáním. Strojvedoucí pak zastává i funkci posunovače a výhybkáře. Tím se spoří provozní náklady na obsluhu vlečky a zvyšuje se rovněž bezpečnost provozu.
Nová širokorozchodná lokomotiva TME3 je sice už dvacátou této řady, premiérově se ale představila v designovém konceptu firmy, použitém např. v řadách 744, 753.6 a 794. „Jednotné vizuální provedení vozidel posiluje pozici značky CZ LOKO a její prestiž,“ dodal Roman Čechura, manažer marketingu CZ LOKO. S touto asynchronní posunovací lokomotivou chce firma oslovit celý východní trh jako alternativou za dosluhující lokomotivy pro lehký a středně těžký posun, využívané na seřazovacích nádražích, v dolech, cukrovarech a dalších podnikových vlečkách.

 

 
Publikováno: 18. 11. 2014 | Počet přečtení: 1096