asseco Aimtec murr

Čeští výrobci kolejových vozidel získali další kontrakty

Tři české diesel-elektrické lokomotivy řady 774.7 vyrobené společností CZ LOKO budou příští rok jezdit po finských tratích v barvách soukromého dopravce Fennia Rail Oy. Budou postavené na rozchod kolejí 1524 mm a připravené na provoz až do – 40 °C. 

 

Smlouva o dodání prvních tří lokomotiv byla podepsána v závěru loňského roku, první stroj bude dodán v letošním září. Spalovací motory pro lokomotivy 774.7 splňující moderní emisní předpisy dodá společnost Caterpillar. Právě šetrností k životnímu prostředí, bezpečností a ekonomickou efektivností chce Fennia Rail Oy přesvědčit finské podniky, aby daly přednost tomuto způsobu nákladní dopravy.
Jak uvedl Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO, firma v rámci finské zakázky zhodnotí své bohaté zkušenosti z vývoje a výroby lokomotiv pro podobné klimatické podmínky v pobaltských státech a Ruské federaci. Projekt po technické stránce vychází z lokomotiv CME3 pro Lotyšsko a ve Finsku bude schvalován v souladu s normami TSI.
Další vlaky zhruba za 750 mil. Kč pro pobaltský region dodá Škoda Vagonka, která uzavřela kontrakt s Litevskými drahami. Jde o tři třívozové dvoupodlažní elektrické soupravy typu 575, obdobu souprav CityElefant, které jezdí v ČR, navržených ale tak, aby vyhovovaly specifickým podmínkám pobaltského provozu, tzn. velkému rozpětí teplot i vysoké vlhkosti vzduchu. Jak uvedl Jiří Urbanec, generální ředitel Škody Vagonka, firmě se podařilo navázat na starší dodávky (podnik už v Litvě získal zakázky za tři miliardy Kč) a všechny tři nové jednotky dodá do 19 až 36 měsíců od podpisu smlouvy. Nízkopodlažní klimatizované soupravy mohou jet rychlostí až 160 km.h-1.  Ostravská Škoda Vagonka nyní pracuje na vývoji a výrobě vysokokapacitních dvoupodlažních vlaků pro Deutsche Bahn, které by měly být nasazeny od konce roku 2016 v Bavorsku.
 

 
Publikováno: 3. 3. 2015 | Počet přečtení: 920