asseco Aimtec murr

„Milionové“ mezníky Škoda Auto

V závěru loňského roku - 10. prosince - sjel z výrobní linky v hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi miliontý vůz značky Škoda vyrobený v roce 2014. Zároveň oslavila značka i miliontého zákazníka na domácím trhu.

 

„Milion vyrobených a prodaných vozů v jednom roce představují historické milníky dokládající sílu značky. Škoda dosáhla nové dimenze a definitivně se etablovala jako mezinárodní masový výrobce," řekl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland. Jádrem růstové strategie je největší modelová ofenzíva v 119leté historii podniku.
Od roku 2010, kdy značka modernizovala spektrum svých modelů a v důležitých segmentech ho i rozšiřovala, vzrostly i dodávky vozů značky Škoda zákazníkům o více než 30 %, čímž se Škoda zařadila k nejvýrazněji rostoucím masově vyrábějícím značkám na světě. Od vstupu do koncernu Volkswagen v dubnu 1991 zvýšila Škoda svou produkci a své prodeje na šestinásobek a jedna z nejstarších automobilových značek tak zažila svůj opětovný vzestup. Důležitým faktorem dosaženého růstu je vedle rozšiřování modelové palety i vstup na nové trhy, včetně zemí mimo Evropu. Škoda dnes prodává své automobily ve více než 100 zemích světa. Největším odbytištěm značky je od roku 2010 Čína - tamní trh přispěl loni k celkovým prodejům zhruba jednou čtvrtinou.
 

 
Publikováno: 3. 3. 2015 | Počet přečtení: 962