asseco Aimtec murr

Zrodil se Foodtruck Peugeot

Na pařížském náměstí Carreau du Temple představila značka Peugeot svou vizi Foodtrucku. Jde o projekt inovativní pojízdné restaurace, která má přinášet zcela nové gurmánské zážitky. Foodtruck pojmenovaný Le Bistrot du Lion (Bistro U Lva) vymyslelo a navrhlo designérské studio Peugeot Design Lab. 

 

V roce 2015 je Peugeot jedinou značkou na světě, která stále vyrábí předměty určené ke stolování a současně navrhuje a po milionech vyrábí různé druhy dopravních prostředků – automobily, jízdní kola a skútry.
Foodtruck je kompaktní vůz a svými tvary se výborně hodí do městského prostředí. Krátký přední a zadní převis přinášejí lepší ovladatelnost, zatímco dlouhý rozvor kol zajišťuje velký přepravní prostor. Po příjezdu na místo roztáhne Foodtruck křídla, zdvojnásobí svou šířku a přemění se v opravdový amfiteátr. Bistrot du Lion tvoří prostory pro přípravu potravin, stravování a občerstvení a současně DJ platformu odkazující na nový digitální hudební projekt Peugeot Music, který nabízí webové rádio a exkluzivní playlisty.
„Mezi interiérem a exteriérem zde neexistuje žádná hranice. Zákazníci mohou sledovat kuchaře při přípravě jídel i vaření. Pokud Foodtruck jede, jde o kompaktní nákladní vůz se všemi typickými znaky Peugeotu. Po zastavení se přemění na restauraci, Bistrot du Lion, nabízející dokonale uspořádaný prostor i obrovskou funkčnost," vysvětluje ředitel studia Peugeot Design Lab Cathal Loughnane.
Vozidlo je vybaveno vším potřebným k tomu, aby se v jeho bezprostřední blízkosti mohlo venku pohodlně najíst 30 hostů. Výbava zahrnuje příbory, talíře, stolky pro jídlo ve stoje i slunečníky. Přitom je zaručen šetrný ekologický přístup, neboť kočovná restaurace funguje tak, aby po jídle nezůstal v místě žádný odpad.
Navíc mohou gurmáni sledovat každý pohyb šéfkuchaře díky 46palcové obrazovce a 8 běžným a 32 vysokotónovým reproduktorům rozmístěným mezi autem a přívěsem. Reproduktory přenášejí co nejvěrněji zvuky vznikající při přípravě jídla a připravují tak hosta na chuťový zážitek. Po připojení reproduktorů ke stolu z nich zní hudební mix Bistrot du Lion, který připravili francouzští DJové Adriano a The Reflex.
Aby se zajistila plná funkčnost a soulad se všemi normami homologace a hygieny, obrátilo se Studio Peugeot Design Lab na firmu EUROMAG, která se specializuje na food trucky. Vybavení přípravny i kuchyně je na profesionální úrovni a je natolik multifunkční, aby se dokázalo přizpůsobit inspiraci a talentu jakéhokoliv kuchaře a jakémukoliv typu kuchyně: od zážitkové gastronomie, přes fusion kuchyni, po molekulární gastronomii.
Kuchaři mají k dispozici čtyři grilovací a indukční desky a fritézu. Odsávací systém zajišťuje optimální kvalitu vzduchu a chlazený spodní prostor o objemu 400 litrů zaručuje čerstvost potravin. Lednice o objemu 350 litrů udržuje nápoje v chladu a nechybí ani profesionální kávovar.
Foodtruck Peugeot se po odhalení v Paříži objeví od 14. dubna ve stánku Peugeot na Milánském designovém týdnu 2015 a poté se přesune o pár kilometrů dál do francouzského pavilonu, kde bude stát celých 6 měsíců u příležitosti světové výstavy Expo 2015 Milano a stane se bezpochyby jedním z hlavních lákadel francouzského pavilonu.

O značce Peugeot
Historie značky Peugeot začala před více než 200 lety ve Francii, v zemi známé svou gastronomií i automobilovým průmyslem. V roce 1810 se rodinný mlýn Peugeot přeměnil na továrnu vyrábějící čepele pil. V roce 1840 byl vyroben první mlýnek na kávu značky Peugeot. V roce 1874 pak vznikl první mlýnek na pepř Peugeot s doživotní zárukou. V roce 1882 se zrodil první dopravní prostředek Peugeot, a to bicykl Grand Bi, a krátce poté další vizionářský stroj, první automobil Peugeot. Od té doby se na silnice po celém světě vydalo již více než 65 milionů vozů této proslulé značky. Logo lva po mnoho let nosily a stále nosí jak výrobky určené do kuchyně, tak dopravní prostředky jezdící po silnicích celého světa.





 

 
Publikováno: 7. 4. 2015 | Počet přečtení: 881