asseco Aimtec murr

Bronzová medaile pro tmavý ležák

Tmavý ležák z Budějovického Budvaru, který se do USA a některých dalších zemí vyváží pod značkou Czechvar, uspěl ve významné pivní soutěži „U.S. Open Beer Championship“ se ziskem bronzové příčky. 

 

V letošním sedmém ročníku soutěže bylo hodnoceno přes 4000 vzorků piva a cideru v 85 pivních stylech, které přihlásily pivovary z 12 zemí, včetně Belgie, Německa a Británie. V porotě zasedli odborníci z USA, Kanady a Anglie.
„Tmavý Czechvar vyvážíme do USA teprve od roku 2012 a věříme, že i díky medaili z této soutěže zájem o náš tmavý ležák v severní Americe dále poroste,“ řekl Petr Samec, PR manažer Budějovického Budvaru. Distributorem značky Czechvar na území USA je od roku 2012 společnost United States Beverage, která je zaměřená na import a marketing super-prémiových a tzv. „craft beer“ značek do USA. V loňském roce prodej produktů značky Czechvar v USA vzrostl meziročně o 19 %. Aktuálně se do USA vyváží světlý ležák Czechvar v lahvích i sudech, tmavý ležák v lahvích a nevratných sudech KEY-KEG a také sezónní specialita - tmavý ležák s višní B:Cherry.
Značka Czechvar byla pro trh v severní Americe vytvořena v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky „Budweiser Budvar“, „Budweiser“, „Budweis“ nebo „Bud“. I proto je na etiketách piva Czechvar místo jména výrobce uvedena jen zkratka „B.B.N.P.“, složená z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).
 

 
Publikováno: 22. 7. 2015 | Počet přečtení: 912