asseco Aimtec murr

Technické centrum Seat na jihu Evropy slaví

Před 44 roky učinila automobilka Seat rozhodnutí, které navždy změnilo jeho budoucnost. Španělský výrobce automobilů se rozhodl pro výstavbu vlastního technického centra a tento sen se stal realitou v roce 1975. Technické centrum vzniklo s cílem vytvářet jedinečnou vlastní identitu, vyvíjet nezaměnitelný design a průběžně zavádět do modelů SEAT nejvyspělejší techniku.

 

Letos tedy slaví Technické centrum Seat (CTS)své 40. výročí. Jeho výstavba nebyla přelomová jen pro Seat, ale i pro celý automobilový průmysl ve Španělsku. Svou činnost zahájilo centrum v roce 1975 na ploše 130 000 m2 s 211 zaměstnanci. V současnosti má plochu 200 000 m2 a pracuje v něm více než 900 inženýrů a techniků. Do konce letošního roku vzroste jejich počet na 1000.
CTS se v průběhu celé své čtyřicetileté historie nepřetržitě rozšiřovalo a rozvíjelo. Nešlo jen o rozšiřování stávajících pracovišť. Počet zaměstnanců vzrostl na čtyřnásobek a v okolí vznikly další významné budovy a centra. Nejdůležitější z nich je výrobní závod Martorell, který byl otevřen v roce 1993 a v současnosti patří mezi nejmodernější a nejekologičtější výrobní závody v Evropě. Vyrábí se v něm 2100 vozů denně (443 000 vozů v roce 2014). Své vozy prodává Seat v 75 zemích.
V CTS byly vyvinuty legendární modely, mezi které patří mimo jiné Leon, Ibiza, Toledo, Alhambra, Malaga, Marbella, Cordoba, Altea a Arosa. Díky společnému vývojovému procesu mají všechny uvedené modely specifický charakter a tvarové řešení, jimiž dávají jasně najevo svou příslušnost ke značce.
Centrum vyvíjí také koncepční vozy, které mají buď futuristický design, nebo přinášejí inovace, které předchozí modely neměly. Tato vozidla se zapsala do jedinečné historie automobilu ve Španělsku: od prvního prototypu Ibiza Cabrio (1986) a následujících konceptů Proto TL a Proto C (1990), přes koncepty Marbella Playa (1991), Concept T (1992), Concept T Cabrio (1993), Cordoba Cabrio (1996), Bolero (1998), Formula (1999), Salsa (2000), Salsa Emocion (2000), Tango (2001), Cupra GT (2003), Leon Prototipo (2005), Ibiza Vaillante (2006), Altea Freetrack (2007), Tribu (2007), Bocanegra (2008), IBZ (2009), IBE (2010), IBX (2011), IBL (2011), Toledo Concept (2012) a Ibiza Cupster (2014) až po studii 20V20 (2015).
Seat je díky svému technickému centru jedinou společností ve Španělsku v automobilovém průmyslu, která navrhuje design, vyvíjí, vyrábí a prodává své vlastní vozy. Kromě toho se podílí také na dalších projektech koncernu Volkswagen.
 

 
Publikováno: 5. 8. 2015 | Počet přečtení: 929