asseco Aimtec murr

Za 24 hodin 2383 km na vodík

Norští ekologičtí nadšenci ujeli 2383 km pouze na vodíkové palivo. Arnt Gøran Hartvig a Marius Bornstein navíc zvládli tuto vzdálenost ujet za 24 hodin několikerým absolvováním třísetkilometrové trasy mezi čerpacími stanicemi v německém Vatenfall v HafenCity u Hamburku a stanicí Shell v Sachsendamm v Berlíně. Samotné doplňování paliva trvalo vždy zhruba tři minuty. 

 

Během cesty jezdili jak v městském provozu, tak i na rychlostních silnicích, aby ukázali, že vodíkový Hyundai ix35 Fuel Cell je automobil vhodný do každého prostředí. „Chtěli jsme zjistit, co vlastně toto auto umí a co je vlastně dnes s vodíkovým pohonem a existující infrastrukturou čerpacích stanic možné. Výsledek nás ohromil," uvedla dvojice po dokončení cesty. Úspěch dvou nadšenců je poslední z řady ukázek, které mají předvést potenciál technologie vodíkových palivových článků. V červnu loňského roku tato dvojice zajela s ix35 Fuel Cell rekordních 700 km na jednu nádrž vodíku. Mají za sebou také cestu z Osla do Monaka s tím, že tankovali pouze na vodíkových čerpacích stanicích instalovaných podél této 2260 km dlouhé trasy.
Hyundai Motor je první automobilkou na světě, která sériově vyrábí vozy s palivovými články v cenově přijatelné rovině.  Model ix35 Fuel Cell je nejdostupnější vůz na tento pohon v Evropě a je již v prodeji v 11 evropských zemích. Je vybaven elektrickým motorem o výkonu 100 kW, což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km.h-1. Neprodukuje žádné škodlivé emise, pouze vodní páru Oficiálně udávaný dojezd na jednu nádrž je téměř 600 km.
 

 
Publikováno: 11. 8. 2015 | Počet přečtení: 1013