asseco Aimtec murr

Japan Business Expo: japonské průmyslové firmy se představí v Praze

V České republice působí více než dvě stovky japonských firem. V Japonsku je těch českých ale pouze pět. Japan Business Expo, které se uskuteční 5. října od 14:00 v pražském Clarion Congres hotelu (Freyova 33, Praha 9) to chce změnit.

 

Do Prahy dorazí zástupci firem z japonského průmyslového města Takasaki, aby zde představili své podniky, produkty i technologie. Cílem akce je navázat nové obchodní příležitosti mezi ČR a Japonskem a najít nové partnery i prodejce. Japan Business Expo proto představí ČR japonské firmy z různých oborů, od výrobce autodílů, strojů či komponentů pro letecký průmysl nebo evakuačních zařízení, až po pivovar anebo firmu zabývající se tvorbou uměleckého nábytku. Japonské firmy hledají v Česku prodejce, výrobce i dodavatele komponentů pro automobilový průmysl, dále pak stavební firmy a developery, výrobce strojů pro různá odvětví, designéry a architektonická studia a restaurace i hotely - proto do Prahy přiletí i zástupci pivovaru nabízející tradiční nápoj – sake.
Registrace pro zájemce z řad českých firem stále probíhá, podrobnější informace lze najít na oficiálních webových stránkách, kde je také registrační formulář pro české firmy na: http://takasaki-expo.com/
„Rozhodli jsme se uspořádat Japan Business Expo v Praze proto, že věříme v obrovský potenciál České republiky při rozvoji japonsko-české spolupráce. Spousta společností z našeho regionu už ve střední Evropě uspěla. Těší nás, že i další firmy se zajímají o investice také v České republice,“ říká Kenji Tomioka, starosta města Takasaki.
Japonsko v žebříčku zahraničních investorů v ČR zaujímá třetí příčku, podle agentury CzechInvest dosáhl počet japonských investic v letech 1993 až 2015 na 118,22 mld. Kč, a v Česku působí více než 200 japonských firem. Česká republika ale v tomto směru pokulhává, pouze 5 firem z Česka působí v Japonsku. O investice v zemi vycházejícího slunce přitom zájem je, české firmy by se však měly připravit na kulturní rozdíly, jazykovou bariéru i jiný styl řízení. Japan Business Expo si klade za cíl odstranit překážky, kterých se české firmy mohou obávat, a pomoci jim už při prvním kroku, při navazování nových obchodních příležitostí.
„Pro české firmy je určitě jednodušší, když prvotní kontakt s Japonci probíhá na území České republiky, tedy v prostředí, které důvěrně znají,“ vysvětluje Seiji Nakagoshi, výkonný ředitel Japonské obchodní komory průmyslu a obchodu a poradce ve společnosti CzechInvest. „Kulturní rozdíly mezi oběma zeměmi jsou obrovské a pochopitelně se promítají také do obchodních vztahů,“ připomíná. Stačí se však s těmito aspekty seznámit a respektovat je, a úspěšnému obchodování už nemusí stát nic v cestě. Významným faktorem je např. japonská obchodní etiketa: Japonci potřebují čas – nejprve chtějí svého obchodního partnera detailně poznat, čím osobnější kontakt naváží, tím je to pro ně lepší. Teprve až pak může dojít k podpisu smlouvy. Japonci si potrpí na tradiční zvyklosti, v kurzu jsou například stále dopisy, pozvánky nebo i harmonogramy schůzek zasílané poštou. Dohodnuté termíny se nemění, dochvilnost a slušné vychování jsou samozřejmostí. I s těmito tématy, jako je zmíněná Japonská obchodní etiketa, máte možnost se seznámit na Japan Business Expo.
 

 
Publikováno: 26. 9. 2015 | Počet přečtení: 1065