asseco Aimtec murr

Univerzální posunovací lokomotiva CZ LOKO může zamířit na polský trh

Akciová společnost CZ LOKO získala na podzim letošního roku schvalovací protokol Drážního úřadu Polské republiky pro provoz komplexně modernizované lokomotivy řady 741.7 určené k posunovací a traťové službě na tamních železničních tratích. Novinka českého výrobce lokomotiv tak může po tříletém úsilí jezdit i na tratích našich severních sousedů.  

 

CZ LOKO tak získalo možnost, jak svou univerzální lokomotivu, určenou na celostátní a regionální tratě a vlečky o rozchodu 1435 mm, nabízet i polským železničním dopravcům. Na tamním trhu k tomu firma využije svou dceřinou společnost CZ LOKO Polska, která v zemi působí už od roku 1999. Jak nám sdělil Martin Švercl, manažer exportu CZ LOKO: „Bylo to náročné časově i procesně. Za výsledkem je značné úsilí konstruktérů, technologů, kolegů z technické dokumentace i výroby. Máme z toho upřímnou radost, protože náročnost procesu schvalování kolejových vozidel v Polsku je po celé Evropě pověstná." Podstatné však je, že firmě se tím otevřela cesta ke schválení jejich dalších komplexně modernizovaných lokomotiv, určených pro české, polské, slovenské a maďarské železniční dopravce, a další obchodně zajímavá teritoria. Čtyřnápravové motorové lokomotivy řady 741.7 jsou vybaveny digitálním řídicím systémem MSV Elektronika, výkonným 1000 kW spalovacím motorem CAT 3508C, alternátorem Siemens a elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální rychlost lokomotiv je zvýšena ze 70 resp. 90 na 100 km/h. Lokomotivy o hmotnosti 18 t na nápravu mají díky sníženým kapotám výrazně zlepšené výhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího. Strojvedoucím i posunovačům poskytují lokomotivy 741.7 vysoký komfort a bezpečnost. Při traťových výkonech mohou strojvedoucí využít nových funkcí digitálního řídicího systému, jako je automatická regulace rychlosti. Systém vícenásobného řízení umožňuje spojení dvou i více lokomotiv z produkce firmy k tažení velmi těžkých vlaků v náročném terénu bez nároku na další personál. Ke snížení nákladů na údržbu brzdných systémů přispěla i nová elektrodynamická brzda. Instalovaný systém skluzové ochrany zaručuje lepší využití trakční síly při nepříznivých adhezních podmínkách.
Původní lokomotivy řad 740, 741, nebo 742 procházejí ve výrobních závodech CZ LOKO komplexní modernizací podle vlastní výkresové dokumentace. Hlavní rám a rámy podvozků z původních vozidel jsou podrobeny defektoskopické kontrole. Na hlavní rám jsou pak dosazeny nové čelníky s patentovanými deformačními prvky. Nový spalovací motor, trakční alternátor, kabina a všechny ostatní komponenty takto modernizované lokomotivy přináší drážním dopravcům užitné vlastnosti srovnatelné s novými vozidly. Vysoká spolehlivost a prodloužení cyklů údržby výrazně šetří náklady na provoz. Ten splňuje i emisní limity EU Stage IIIA.
Lokomotivy řady 741.7 již využívají dopravci v Česku, Slovensku, Turecku a v Itálii.
 

 
Publikováno: 7. 10. 2015 | Počet přečtení: 1013