asseco Aimtec murr

Česko se vrací na mapu výrobců moderních dopravních letadel

V návaznosti na „roll out“ prototypu turbovrtulového letounu L 410 NG, v polovině července na firemním letišti Aircraft Industries v Kunovicích, se 29. 7. uskutečnil i první vzlet tohoto prototypu. 

 

Tímto prvním vzletem byla oficiálně zahájena série certifikačních letových zkoušek. Byly ověřeny základní letové vlastnosti a výkony letounu, správné funkce systému ovládání letounu, správné funkce pohonné jednotky a palivové soustavy letounu a základní funkce avionických a navigačních systémů.
Letoun L 410 NG (New Generation) je zásadně inovovaným modelem stávající verze populárního letounu L 410 UVP-E20, kterou firma sériově vyrábí v současné době. Mezi zásadní vylepšení patří vyšší zatížení (stroj unese zhruba o 400 kg více nákladu), dvojnásobné zvětšení předního zavazadlového prostoru, větší dolet (až 2500 km) a vytrvalost (až 10 h) díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla. Pohánět ho budou nové motory GE H85 vybavené i novým reduktorem, který umožní snížení hluku. L 410 NG nabídne vyšší cestovní rychlosti (až 417 km.h-1 TAS) a bude mít modernizovanou pilotní kabinu i prostor pro cestující, odpovídající prostředí letounů vyšší kategorie. Zahájení sériové výroby L 410 NG po dokončení certifikačních zkoušek se plánuje v roce 2017, a v Kunovicích by mělo ročně vzniknout až 30 ks těchto strojů.
  

 
Publikováno: 2. 11. 2015 | Počet přečtení: 982