Česko se vrací na mapu výrobců moderních dopravních letadel
V návaznosti na „roll out“ prototypu turbovrtulového letounu L 410 NG, v polovině července na firemním letišti Aircraft Industries v Kunovicích, se 29. 7. uskutečnil i první vzlet tohoto prototypu.
Tímto prvním vzletem byla oficiálně zahájena série certifikačních
letových zkoušek. Byly ověřeny základní letové vlastnosti a výkony
letounu, správné funkce systému ovládání letounu, správné funkce pohonné
jednotky a palivové soustavy letounu a základní funkce avionických a
navigačních systémů.
Letoun L 410 NG (New Generation) je zásadně inovovaným modelem stávající
verze populárního letounu L 410 UVP-E20, kterou firma sériově vyrábí v
současné době. Mezi zásadní vylepšení patří vyšší zatížení (stroj unese
zhruba o 400 kg více nákladu), dvojnásobné zvětšení předního
zavazadlového prostoru, větší dolet (až 2500 km) a vytrvalost (až 10 h)
díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží,
které jsou součástí nově konstruovaného křídla. Pohánět ho budou nové
motory GE H85 vybavené i novým reduktorem, který umožní snížení hluku. L
410 NG nabídne vyšší cestovní rychlosti (až 417 km.h-1 TAS) a bude mít
modernizovanou pilotní kabinu i prostor pro cestující, odpovídající
prostředí letounů vyšší kategorie. Zahájení sériové výroby L 410 NG po
dokončení certifikačních zkoušek se plánuje v roce 2017, a v Kunovicích
by mělo ročně vzniknout až 30 ks těchto strojů.