asseco Aimtec murr

Nové lokomotivy z CZ LOKO

Společnost CZ LOKO představila novou řadu svých motorových lokomotiv – EffiShunter 500. Prezentace v mateřském výrobním závodě firmy v České Třebové se zúčastnilo více než pět desítek železničních odborníků z České, Slovenské, Polské a Srbské republiky, což jsou kromě dalších zemí, kam CZ LOKO exportuje, také hlavní teritoria, kde by měla novinka najít své uplatnění.  

 

Čtyřnápravová diesel-elektrická lokomotiva EffiShunter 500 je primárně určena pro posunovací službu na železniční síti o rozchodu 1435 mm (nicméně má příslušnou certifikaci i pro běžný drážní provoz, tzn. železniční dopravu) a jak zdůrazňuje výrobce, novinka s hmotností 18 tun na nápravu a maximální rychlostí 80 km.h-1 představuje pro provozovatele atraktivní řešení pro posun např. na hutních, důlních a petrochemických vlečkách. Díky použití provozně ověřených komponent a digitálnímu řídicímu systému MSV elektronika, nabízí nová lokomotiva provozovatelům vysokou spolehlivost, zvýšenou bezpečnost a rovněž výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu. Nová řada disponuje řadou vylepšení oproti svým předchůdkyním. Došlo k významnému rozšíření užitných vlastností lokomotivy dosazením tempomatu, systému dvojčlenného řízení, předehřevu spalovacího motoru, vzdáleného monitoringu GPS/GSM, systému skluzové ochrany a systému mazání okolků plastickým mazivem. Další možnosti nabízí volitelná výbava, dodávaná výrobcem na přání zákazníka.
„Díky použití spalovacího motoru Caterpillar C18 o výkonu 522 kW, trakčního alternátoru Siemens a elektrickým pomocným pohonům představuje lokomotiva EffiShunter 500 technologicky vyspělé vozidlo v dostupné cenové kategorii“, řekl obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu Josef Gulyás.
První vozidlo ze série EffiShunter 500 s označením 723.701 je určeno pro akciovou společnost Třinecké železárny, která zvolila pro obnovu svého lokomotivního parku tuto řadu mj. i pro její ekologický provoz, splňující emisní limity EU Stage IIIA, a pro výborné rozhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího. Druhá lokomotiva z této série bude v prvním čtvrtletí 2016 uvedena do provozu v Srbsku, kde bude nasazena u tamní petrochemické společnosti Naftna Industrija Srbije.
 

 
Publikováno: 16. 12. 2015 | Počet přečtení: 1218